Ege Postası
Geri

Demirtaş’tan Yıldırım’a açık destek!

AK Parti İzmir Büyükşehir Belediye Başkan adayı Binali Yıldırım, seçim çalışmaları kapsamında ilk durağı İzmir Ticaret Odası (İTO) oldu. Yıldırım, “İzmir’in bütün kesimlerini temsil eden bir ekip oluşturacağız. Kararı İzmir verecek biz de İzmir’in verdiği kararı uygulayacağız” dedi. İTO Başkanı Ekrem Demirtaş, konuşmasının başında tüm partilere eşit mesafede olduklarını söyledi ancak konuşmasının son bölümünde Yıldırım’a açık destek vererek, “Umarız siz kazanırsınız, bu yarıştan galip çıkarsınız” dedi.
Haberler / Yerel Politika
7 Ocak 2014 Salı 13:08
PAYLAŞ
Onur ÇAKIR / EGEPOSTASI - AK Parti’nin İzmir Büyükşehir Belediye Başkan adayı Binali Yıldırım, propaganda çalışmalarına bugün resmen başladı. Yıldırım, ilk olarak İTO’yu ziyaret etti. Yıldırım’ın ziyareti öncesi İTO önünde polis geniş güvenlik önlemi alması dikkat çekti. İTO Başkanı Ekrem Demirtaş, “Sizi misafir sanmıyoruz. En az bizim kadar İzmirlisiniz. İTO olarak bakan olarak yaptığınız çalışmalar için İzmir’e katkı ödülü verdik. Üst üste 2 yıl bu ödülü alan tek siyasetçi sizsiniz. Bakanlık sürecinde unutulamaz katkılar koydunuz. Son dönemnizde İzmir’e yatırımcı ve yaptırımcı milletvekili adayı gösterilsin diye kampanya başlattı. Siz doğduğunuz şehirden buruya geldiniz. Milletvekili oldunuz ve bunu hakkıyla yerine getirdiniz. 35 İzmir 35 proje dediniz. Ankara’da bizi iyi temsil ettiniz, şimdi artık İzmir Büyükşehir Belediye Başkanlığı konusu var. İltifat için söylemiyoruz. 11 yıllık bakanlığınız döneminde büyük projelere imza attınız. EXPO adaylığı sürecinde bizi hiç yalnız bırakmadınız. Ama olmadı. Kruvaziyer turizmine destek vermeseydiniz İzmir’de hala yolcu gemisi tabela olacaktı ama kendisi olmayacaktı” dedi.

BAKANA BÜYÜK ÖVGÜ!

Demirtaş, Yıldırım’ın önemli projelerin altına imza attığını belirterek, “Çevre yoluna siz el atmadan önce sadece 11 km yapılmıştı. Siz gelip bitirdiniz. Dış hatlar terminali sizin zamanınızda yapıldı şimdi iç hatlar terminali yapılıyor. Hafif raylı sistem İBB ile birlikte İzmir’e kazandırdığı en önemli projelerden. Otoyallar, limanlar, marinalar, demiryolları sayısız projesinin altında imzanız var. Umarız siz kazanırsınız bu yarıştan galip çıkarsınız. Kentsel dönüşüm dolayısıyla 30 bin konut yapılmalı, 150 bin konut inşa edilmesi gerekiyor İzmir’in çağdaş bir yapıya kavuşması için. Yeni iş merkezi, üretim, depolama merkezi yapabileceğimiz alanlar yok. Arsa üretilmesi gerekiyor. Şehir merkezinde kalan askeri merkezlerin dönüştürülmesi gerekiyor. Lojistik bir merkeze ihtiyacımız var. Balık hali İzmir’e yakışına şekilde deniz kıyısına taşınmasını istiyoruz. Güzelbahçe’ye taşınıyor ve biran önce hayata geçilmesini istiyoruz. Limanın ihalesi yapılmadığı içini 3 gemiden fazlası yanaşamıyor. İlkel bir şekilde turistleri ağırlıyoruz. Mega müzesi konusu önemli. Mega müze projesi artık İzmir’e kazındırılması lazım. Agaro ile Kadifekale arasında bir teleferik yapılmasını istiyoruz. Kültürpark’taki kongre merkezine dönüştürülecekti ama etrafı duvar ve demir parmaklıklarla kapatılmasını istemiyoruz. Duvarları mutlaka yıkılmadır. Kemeraltı gibi sorunlu olan çarşılarımız var. İzmir’in kent estetiğini kazanması için klima, tabela gibi kirliliklerin giderilmesini istiyoruz Deniz kenti İzmir’de bir akvaryum yok. Dalgakıran Projesi’nde bunu planladık, bu projeye destek istiyoruz. Yapılacak iş çok. Bugüne kadar hiçbir şeyden yılmadınız. Beklemediğimiz halde Konak’tan bir tünel açtınız. Başarılı bir seçim çalışmasını ve sonucunda başarılı olmanızı istiyorum. Size her türlü bilgi desteği vermeye hazırız”

HAYATIMIZ PROJE

Yıldırım ise, “Bugün ilave bir sorumlulukla karşınızdayım. İzmir’deki önemli sivil toplum kuruluşlarından İTO ilk durağım. Bu bir nezaket ziyareti. Projeci başkan olduğu için önümüze ev ödevi koydu. Ben bir dönemlik yetki istiyorum, söylediklerin 1 dönemde bitmez. Bütün bu projeleri değerlendireceğiz, İzmir’in yararına olan işin arkasında olacağız. Bizim hayatımız proje. 11 yılımıza baktığımızda 4 bin tane tamamladığımız proje var. Ülkenin her köşesinde projeler kendini gösteriyor. O yüzden bu nezaket ziyaretinde detaylara girmeyeceğim. Kruvaziyer gelen turistleri Kemeraltı’na getiremiyorsak İzmir’de konuşacak bir şey yok demektir” dedi.

ENERJİ TÜKETMEYELİM

Yıldırım, birçok sorunun kolayca çözülebileceğini söyledi. Yıldırım, “Yeter ki birbirimizin enerjisini tüketmeyelim. Birbirimize şüpheyle bakarsak, bu proje yapılıyor ama arkasında ne va? Bu bir kurttur. Böyle yaparsak en güzel iş bile tıkanır. İTO ve diğer kuruluşların bu önemli yolculukta çok büyük katkıları olacağını düşünüyorum. İzmir’in geleceğini İzmirliler düşünecek. Biz diyoruz ki İzmir kazansın. Dışarıdan gelen yabancı uzmanların kentle ilgili olumsuz değerlendirmeleri beni rahatsız ediyor. Biz siyasi hayatımızın yeni döneminde İzmirle özdeşleşerek İzmir’de şehir yenilemeden tutun toplu taşıma konusuna, şehrin bir turizm, ticaret merkezi haline gelmesi gibi istihdam başta olmak üzere birçok projeyi hayata geçireceğiz. Burada eksik şehrin bütün paydaşlarının aynı hedef doğrultusunda bir araya gelememesi. Kararı İzmir verecek biz de İzmir’in verdiği kararı uygulayacağız” dedi.

YILDIRIM GİBİ

Yıldırım , sözlerine şöyle devam etti:

“Bu bakan yavaş konuşur ama soyadı gibi hızlı iş yapar derler. İzmir yerelde bize yetki verirse süratle işleri yaparız. İzmir’de 4 milyonun insana nasıl değeceği? Ne kadar gencimiz iş bulucak bunları konuşmalıyız. Metro, teleferik yapacağız gibi konuları lütuf olarak görmemeliyiz. Şehrin zenginlik noktaları ortaya çıkarılmalı ve katma değeri ortaya çıkarmalıyız. Rahatlıkla bunu yapabiliriz. İzmir’in seçimi sadece bu şehrin seçimi değil Ege bölgesinin seçimi olacak. Buradaki bütün iller İzmir’in rüzgarından aynı şekilde etkilenecek. Yeter ki İzmir bize güvensin, bize yol versin. Biz de İzmir’in kazanması için çaIışacağız. Hatır gönül işi yapmayacağız. İzmir’in bütün kesimlerini temsil eden bir ekip oluşturacağız”

YURTDIŞINA DİREKT UÇUŞ

Toplantıya katılan işadamlarının, İzmir’den yurtdışına uçuşların artması isteğine Yıldırım, “Herhalde yeni terminalde incir kurutmayacağız” diye esprili bir yanıt verdi. Yıldırım, “Hepsi olacak, endişeniz olmasın. Önemli olan bakış açısıdır. İş yaparken mazeret aramadım, arkasına sığınmadım. Olacak işse yaparız. İzmir’in dış bağlantıları mutlaka artacak. Alt yapımız hazırlanıyor. Bunlarla ilgili imkanımız var. Her türlü şartı zorlayabiliriz. Burada köklü bir işlem yapmamız gerekiyor. Boş bir uçağı kimse 2-3 ay gidiş geliş dayanamaz. Yüzde 70 doluluk oranı olmalı. Orta vadede arzı oluşturmalıyız. İzmir’de alt yapı şartları birkaç aya hazır olur. Yeni hatları önümüzdeki dönemde göreceğimizi söyleyebilirim” dedi.

Yıldırım, buradaki ziyaretinin ardından yürüyerek İzmir Ticaret Borsası’na geçti. Bu sırada Yıldırım’a Demirtaş da eşlik etti. Yıldırım, vatandaşlarla kısa süre sohbet etti. AK Parti İzmir Büyükşehir Belediye Başkan adayını, İTBB Işınsu Kestelli kapıda karşıladı. Bu sırada, Demirtaş Kestelli’ye, “Emaneti size teslim ediyoruz” dedi.

YORUM EKLE

Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır